Sunday, August 14, 2011

The boring beginning

Over the years I wrote many versions of thmy Dark Queen Chronicles Beginning. When the first pages aren´t good no one will read the book. My brain was full of ideas for the body of the book but I had always a weird feeling thinking about my lame introductions. I looked at wonderful first sentences of another writers wrote for their books but I coudn´t find an epic one for mine. The first sentence of my novel Luna is the following: Crescenzia Di Lauro had a heavy burden to bear. I actually like it and its the only first sentence I created for Luna.  Here are some of my DQ-Chronicles sentences not chronologically arranged:

  1.  It was a stormy night in which even the most courageous bat hid in their cave.
  2. Jenny noticed how sad her mother on  that lovely morning was.
  3. It seemed to be a day like any other.
I dont think any of these really perfect for my first DQ book. Do you think otherwise?




Ksena






Im Laufe der Jahre schrieb ich viele Versionen vom Beginn meiner dunkle Königin Chroniken. Wenn die ersten Seiten nicht gut sind wird niemand das Buch lesen. Mein Gehirn war voller Ideen für den Hauptteil des Buches, aber ich hatte immer ein komisches Gefühl beim nachdenken über meine lahmen Einführungen. Ich schaute auf wunderbare erste Sätze die andere Schriftsteller schrieben für ihre Bücher, aber ich konnte nicht einen epischen für meine Geschichte erfinden. Der erste Satz meines Romans Luna ist die folgende: Crescenzia DiLauro hatte eine schwere Last zu tragen. Eigentlich mag ich ihn und er ist der einzige Satz I den ich für Luna erstellt habe. Hier sind einige meiner DQ-Chroniken Sätze nicht chronologisch geordnet:

1.Es war eine stürmische Nacht, in der selbst die mutigste Fledermaus in ihrer Höhle verkroch.
2.Jenny merkte, wie traurig ihre Mutter an diesem wunderschönen Morgen doch war.

3. Es schien ein Tag wie jeder andere sein
.


Ich glaube nicht das einer dieser Sätze perfekt ist für meine DQ Chroniken. Denkst du anders?


Ksena

No comments:

Post a Comment